poniedziałek, 4 maja 2015

NIE DLA KAŻDEGO ( karate shotokan )


Hej wybrałam na diś dość nie typowy temat
bo wybrałam moją ulubiona dyscyplina sportu czyi
karate no więc mogłabym o nim gadać godzinami
ale troch byłoby ciężko ale powiem wam o jednym
wybranym przeze mnie czyli karate shotokan jakie są
techniki w i kata ale na początek techniki karate no więc tak

KOPNIĘCIA :

Hmae geri - kopnięcie w przód
mawashi geri - kopnięcie po łuku
ushiro geri - kopnięcie w tył
yoko geri - kopnięcie w bok
hiza geri - kopnięcie kolanem
ura mawashi geri - kopnięcie przeciwne do mawashi geri
ushiro ura mawashi geri - kopnięcie piętą po obrocie

UDERZENIA :

seiken choku zuki - cios prosty
ura zuki - cios odwróconą pięścią
nukite - uderzenie palcami dłoni
grano zuki - cios prosty ze skrętem bioder
kizami zuki - cios prosty z wyciągnięciem barku
uraken uchi - cios wierzchem pięści
kentsui uchi - uderzenie pięścią młot
shuto uchi - uderzenie zewnętrznym kantem dłoni
haito uchi - uderzenie wewnętrznym kantem dłoni
haito uchi - uderzenie wewnętrznym kantem dłoni
enpi uchi - uderzenie łokciem
mawashi uchi - uderzenie pięścią po łuku

BLOKI :


gedan barai - blok na strefę dolną przedramieniem od wewnątrz do zewnątrz
uchi uke - blok strefy średniej przedramieniem od wewnątrz do zewnątrz
soto uke - blok strefy średniej przedramieniem od zewnątrz do wewnątrz
age uke - blok wznoszący przedramieniem
shuto uke - blok kantem dłoni na strefę średnią
morote uke - blok oburącz
juji uke - blok skrzyżowanych przedramion
osae uke - blok na strefę dolną od zewnątrz do wewnątrz

KATA :

1. taikyoku shodan
2. taikyoku nidan
3. taikyoku sandan
4. heian shodan
5. heian nidan
6. heian sandan
7. heian yodan
8.heian godan


No to na tyle ale mówiąc szczerze to podałam tylko 8 dlatego że
te są podstawowe ale ja umiem tylko jednego nie oszukujmy się
kata to dla mnie czarna magia a jakby ktoś chciał się trochę więcej
dowiedzieć to zapraszam na stronęb
Empi klubu karate

Pozdro GOGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz